تور تايلند تور تايلند .

تور تايلند

خبر كيش

تردد 203 هزار و 326 مسافر از مسير دريايي كيش

به گزارش روابط عمومي و امور بين المللي سازمان آزادگاه كيش، در سه ماه ابتدا امسال، از بندركيش 36 هزار و 807 بدن كالا از دسته كالاي تجاري، ابزارها حفاري، مصالح ساختماني، مواد غذايي، مواد سوختي و كالاي متفرقه به بنادر داخلي و خارجي ارسال شده است كه از اين ميزان 35 هزار و 580 تن كالا به بنادر دروني و يك هزار و 227 بدن كالا به بنادر خارجي صادر شده است.

در همين مدت 270 هزار و 101 بدن هم كالاي تجاري، حفاري و متفرقه از بنادر دروني و 13 هزار و 440 بدن كالاي تجاري و حفاري از بنادر خارجي از بندر كيش به جزيره كيش وارد شده است.در اين مدت كالاهاي وارداتي به كيش به وسيله 7 هزار و 153 كاميون و كاميونت و كالاهاي صادراتي از كيش به وسيله 7 هزار كاميون و كاميونت جابجا شده اند.

همچنين از سه بندر چارك، آفتاب و لنگه در درازا سه ماه پيش درآمد امسال تعداد 90 هزار و 870 رهسپار از طريق سفر دريايي به كيش ورود و تعداد 112 هزار و 456 نفر از بندر كيش خروج كردند. در همين مدت نيز در مجموع 15 هزار و 432 خودروي سواري به جزيره كيش ورود و 19 هزار و 158 خودرو از بندر كيش خروج كرده اند.

تور كيش

در اين مدت روي همرفته شمار 6 هزار و 553 شناور از بنادر داخلي به كيش سفر داشتند و 304 شناور از بندر كيش به ديگر بنادر بيگانه سفر كردند.همچنين 84 هزار و 661 رهسپار با 642 سفر در سه ماه ابتدا سال، گشت و سفر تفريحي از بندر كيش را تجربه كردند.شايان بيان است، بالارفتن زير ساخت هاي بندرگاهي در جزيره كيش از دسته اقداماتي است كه در دولت راهكار و اميد به عنوان يكي از عوامل موثر در گسترش اقتصادي جزيره مد نظر بوده است. الي چند سنه ماضي با وجود ساخت بارانداز دوازده هزار تني، بدليل عمق چهار متري حوضچه امكان پهلو گيري كشتي هاي بزرگ در بندر كيش ميسر نبود كه اين فرمايش روند صادرات و واردات و فعاليت هاي گسترده بازرگاني را با مشكل روبرو مي ساخت. در چهار سنه گذشته با استفاده از بزرگترين لايروب مملكت حوضچه بندرگاه كيش لايروبي شده و عمق اين منطقه به منهاي ده متر رسيد تا شناورهاي پانزده هزار بدن نيز بتوانند در بندر كيش پهلو بگيرند.ساخت بارانداز 35 هزارتني نيز اقدامي ساير درجهت سهم گيري بيشتر از ظرفيت هاي بندري كيش است.

سفر بيش از 34 هزار نفر از مسيردريايي به كيش در بيستمين جشنواره تابستاني

سفر 34 هزار نفر از مسير دريايي در بيستمين جشنواره تابستاني

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان آزادگاه كيش، بندر كيش درفصول پاييز ، زمستان و اوايل بهار به علت هزينه كمتر وامكان سفر با خودروي شخصي ازجمله مسيرهاي پرتردد جزيره است ولي درفصل تابستان درسالهاي ماضي كمتر شاهد سفر گردشگران تور كيش است. درطول چهار سال گذشته با گسترش امكانات بندر كيش و افزايش تعداد شناورها و لندينگرافت ها به به اتفاق تاسيس سفر اتوبوسي به كيش آمد و شد از راه دريايي سرعت و سهولت اكثريت يافته است به نوع اي كه درتابستان امسال و بيستمين جشنواره تابستاني كيش شاهد تردد بي سابقه گردشگران از راه دريايي هستيم.

با آغاز بيستمين جشنواره تابستاني كيش از 15 تير الي 30 شهريور و انجام جشنواره امسال 11 هزار و 664 رهسپار با استفاده از لندينگ كرافت به جزيره كيش سفر كرده اند.همچنين در اين مدت و در رويدادي بي سابقه گردشگران  از سراسر مملكت با  2 هزار و 916 خودروي شخصي از راه دريايي به جزيره كيش سفر كرده اند.همچنين 22 هزار و 546 تن هم به وسيله شناورهاي مسافري به جزيره كيش وارد شدند.با تاسيس سفرهاي اتوبوسي 471 رهسپار هم از گذرگاه دريايي و با اتوبوس به كيش سفر كردند.

ورود اين شمار توريست بيانگر پروا به ظرفيت هاي دريايي است كه با افزايش امكانات دراين گستره استقبال گردشگران از سفر دريايي نيز افزايش مكشوف و پرتو مي دهد بزودي گردشگران زيادي با هشدار از امكانات مهيا شده در تقسيم بندر كيش و خرج هاي كمتر سفر دريايي از اين مسير به مذهب سفر خواهند كرد.رونق گردشگري دريايي علاوه بركاهش خرج ها براي گردشگران وافزايش ميزان سفر، اشتغالزايي براي فعالان گستره هاي دريايي به به اتفاق دارد.

توسعه سواحل وبنادر خليج فارس گرد از مهمترين تاكيدات مقام معظم رهبري در سياستهاي اقتصاد مقاومتي و يگانه از دسته هاي سند ششم توسعه است كه مورد توجه مسئولان منطقه آزاد كيش درچهارسال گذشته قرار گرفت و درحال آماده گواه شكوفايي زيرساخت هاي برپايي شده دراين دسته هستيم .

اعلام برندگان هفتاد و چهارمين شب از بيستمين جشنواره تابستاني كيش

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در هفتاد و چهارمين شب از بيستمين جشنواره تابستاني برابر با 27 شهريور، به 20 نفر از شركت كنندگان جشنواره به قيد قرعه، جوايزي اهدا شد.بنابر اين گزارش، عاطفه آقا محمدي، فاطمه عبدالهي، رضا طالبيان، منصور حمايتي، نورالدين علي پور، احمدرضا حجازي، فرامرز رنجبر و منصور فرحبخش از گردشگران تور كيش بودند كه در اين شب برنده لوازم خانگي شدند.

همچنين، فرشته احمدي، معصومه صالحي، كريم رمضاني، عرفان مرزبان، بهاره چشمي، ستوده تر هوشي، محمد زارعي، بدريه محمدي، طاهره قدمگاهي، مريم احمدي، محمد درخشي و علي اصغر موسوي نيز از جمله كيشونداني بودند كه در اين شب برنده لوازم خانگي شدند.شايان ذكر است، بيستمين جشنواره تابستاني از 15 تير آغاز شد و 29 شهريور به پايان مي رسد.

برندگان جايزه جشنواره تابستاني كيش

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان آزادگاه كيش، چهارشنبه 29 شهريور در آخرين شب از بيستمين جشنواره تابستاني در مراسمي كه با حضور دستيار اقتصادي وسرپرست گردشگري سازمان آزادگاه كيش، مسئولان و نمايندگان جوامع ، مسئولان محلي، ناظران بازرسي سازمان ، جامعه بازاريان و كمپاني پككو و بيش از سه هزار نفر از اتباع و گردشگران تور كيش درتالار شهر برگزار شد براي مشخص شدن برندگان خوش شانس آپارتمان و دو خودرو قرعه كشي شد.

اين مراسم كه توسط مرتضي حسيني، بهمن هاشمي و علي مقدسي اجرا شد جايزه يك آپارتمان دربرج هاي زرين كه از سوي جامعه بازاريان تعبيه شده بود به قيد قرعه به آقاي مهدي درمان شهروند خوش شانس جزيره كيش رسيد كه پس از ماههاي رازدار و صفر درمراسمي ويژه به خانواده خوش شانس بهبود اهدا مي شود.

دو دستگاه خودروي نيسان كيكس هم از طرف شركت تجارت الكترونيك پارسيان به عنوان حامي جشنواره تابستاني كيش قرعه كشي شد.

اين دو خودرو جايزه نهايي فروشنده ها و غرفه داران دارنده دستگاه بازرگاني الكترونيك پارسيان بود و درنهايت جايزه فروشنده ها از بين هشتصد كانديدا به بانو زينب زارعي از بازار پانيذ تعلق گرفت و دومين خودرو نيز از بين غرفه داران داراي كارتخوان تجارت الكترونيك پارسيان به اقاي ياري نژاد غرفه دار هايپر ماركت اهدا شد.گفتني است بيستمين جشنواره تابستاني كيش كه از 15 تير با اجراي برنامه هاي گوناگون ابتدا شده بود ديشب 29 شهريور پايان يافت.

ساختار گردشگري نيازمند بازنگري و برنامه اي مدون است

حيدر اطهري روز جمعه در گفت وگو اختصاصي با گزارشگر در مورد چگونگي توريسم كيش افزود: گرد از دلايلي كه درسالهاي ماضي مسافران زيادي به عنوان يك مقصد مورد پروا گردشگري به جزيره كيش سفر مي كردند اين بود كه بحث هاي رقابتي در ساختار منطقه وجود نداشت و تعداد پروازها بالا و بها ها به نسبت تعداد مسافر و پرواز در نوسان بود.

وي به برتري هاي رقابتي در كشورهاي حاشيه كنداب فارس در چند سنه گذشته براي جذب توريست اشاره كرد و گفت : جزيره اگر بخواهد با ساختار كهن در مقوله جذب گردشگر جنبش كند رونق ماضي را نخواهد داشت .

اطهري با پافشاري براينكه بحث گراني بليت بايد ريشه اي مورد ارزيابي قرارگيرد نه دوره اي ،اظهار كرد: همگي كشورها به ويژه مناطق توريسم فصل پر مسافر و ناچيز مسافر دارند اما مديريت بر آن بر پاي بست، يك برنامه اصولي وچشم انداز چند ساله انجام مي گيرد و تنها دسته خصوصي آن را مديريت نمي كند .

وي به اجراي موفق طرح فروش و بازرسي ' حصين ' در جزيره كيش اشاره كرد و گفت : بيشتر مراكز ارائه دهنده خدمات گردشگري متعلق به رضايت دارند ، در اين طرح نرخ خدمات توريسم در سطح اين كناره تغيير ناپذير و از ارائه آن با نرخ هاي متغير بازداري شد و از راه اين سيستم مديريت به نكويي سپريدن گرفت.

طرح حصين از نزديك يك سال و سه ماه قبل در جزيره كيش راه اندازي شد و تمامي خدمات توريسم ازاين طريق ارائه مي شود .

اطهري اضافه كرد: در اين طرح تمامي خدمات گردشگري و نرخ ها ي در فصل پر مسافر و كم رهنورد تحت بازبيني بود و بها ها به چهره منطقي در سيستم تفريق و افزايش پيدا مي كرد.

 

چارتر كنندگان يگانه از بخش هاي كارايي گذار براي تعيين نرخ بليت

وي در خصوص گراني بليت در روزهاي تازه در مسير كيش به تهران و بالعكس گفت : چارتر كنندگان فقط احد از بخش هاي كارايي گذار براي تعيين نرخ بليت و جذب گردشگر هستند .

اطهري تصريح كرد: ما بايد ببينيم با پروا به فضاي رقابتي در سطح كشورهاي منطقه ايا در به همان مقدار سرمايه گذاري هدفمند اتمام مي شود يا خير ؟ بايد بپذيريم كه جشنواره تابستاني در فضاي رقابتي برپايي شده نمي تواند كمك زيادي به جذب گردشگر دركيش كند.

وي با ذكر اينكه نداشتن جاذبه هاي جديد ،روز به روز وضعيت را حادتر خواهد كرد اظهار كرد : در دنياي توريسم امروز مقاصدي كه حرفي براي گفتن دارند هر روز با طرح هاي نو و خلاقانه و ارائه خدمات گوناگون ، جذاب و با كيفيت گذرگاه هاي جديدي براي جذب گردشگر مفتوح مي كنند .

مدير عامل جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوايي و توريسم كيش تاكيد كرد : اينكه انگاشت نماييم فقط پرواز ارزان شود مسافر به كيش مي آيد اشتباه است چرا كه در نيمي از سال نرخ هاي بليت ذيل نرخ مصوب در مسيرهاي مختلف كه سازمان هواپيمايي تعيين كرده است عرضه مي شود.

وي اضافه كرد: برغم پائين بودن اين نرخ ،تعداد مسافر ورودي به كيش را كه در سالهاي گذشته شاهد بوديم ،نداريم ، متاسفانه افزايش نرخ ها در برخي مقاطع در فصل پر مسافر سبب ضربه زدن به توريسم و تفريق حجم مسافران تور كيش ورودي شده است.

ساختار توريسم نيازمند تجديد نظر

اين آموزگار دانشگاه يكسان سازي نرخ بليت بدست سازمان هاي مربوطه و هماهنگي با مراكز ارائه كننده خدمات گردشگري همچون چارتر كنندگان ، دفاتر خدمات مسافرتي ، جامعه هتلداران و مراكز توريسم به عنوان يك تدبير براي برون رفت از چگونگي موجود عنوان كرد و افزود : بايد برنامه تخصصي بر پاي بست، چشم انداز تدوين و نظرات تقسيم هاي گوناگون به عنوان كارشناس در آن لحاظ شود چرا كه در چشم انداز تك محوري بعضي عوامل به صورت اشتباهي ناديده گرفته و يا كمرنگ ديده مي شوند .

اطهري گفت : خطوط هواپيمايي كيش اير كه بيشتر پروازها به مقصد كيش را سپريدن مي دهد مي تواند يك نرخ مشخص براي كل سال تعيين كند و در فصل پر وكم رهنورد بر تفريق و يا افزايش قيمت نظارت داشته باشد.

وي افزود: اينكه چارتر كننده زماني بليت به مقصد را 30 هزار تومان عرضه مي كند و زماني ساير در مقطع خاص با افزايش غير بخردانه مي خواهد زيان هاي گذشته را جبران كند به گردشگري ضربه مي زند.

وي بر يكسان سازي نرخ با برنامه بليت ، تجديد نظر در ساختار گردشگري و شيوه هاي جذب بيننده پافشاري كرد و افزود : گنجايش هاي موجود گردشگري مذهب در دسته هاي تاريخي ،طبيعي ، تفريحي و ورزشي بيش از ساير كشورهاي ناحيه است ولي بايد راه هاي جذب بيننده تغيير كند .

 

وارسي جدي بر روش ارائه و قيمت خدمات گردشگري

اطهري با اعلام اينكه جامعه دفاتر خدمات مسافرت هوايي و گردشگري كيش 130 عضو دارد در خصوص شيوه وارسي بر عملكرد اين دفاتر گفت : بر تمامي خدماتي كه بدست اين دفاتر ارائه مي شود به صورت چشمگير و نامحسوس نظارت اتمام مي گيرد .

وي ياد آور شد: چارتر كنندگان يا تعيين كنندگان قيمت پرواز به صورت معمول در سرزمين اصلي حضور دارند و در اين دهكده چارتر كننده اصلي نيست ، دفاتري كه در جزيره  بليت مي فروشند در نرخ گذاري تعيين كننده نيستند و نرخ هايي ارائه مي كنند كه توسط چارتر كننده اصلي در آغاز تعيين شده است .

وي تصريح كرد: برغم اين جستار وارسي ها به صورت جدي در اين شهر انجام مي شود ، در طول 2 سال گذشته با سه باره افزايش بها بدست برخي دفاتر مواجه شديم كه با آنها تصادف لازم صورت گرفت .

اطهري تصريح كرد: در شرايط كنوني هيچ تخلفي در آژانش هاي مذهب كه نرخ هاي مازاد چندين تساوي نسبت به نرخ اعلامي چارتر كننده به مسافران عرضه كرده باشند صورت نگرفته است .

برقراري پروازهاي بي اندازه مسكن مقطعي

اطهري راهكار و مسكن مقطعي براي كنترل چگونگي موجود و بازداري از افزايش بي رويه بها ها را برپايي پروازهاي بي اندازه در مسيرهاي پرتردد دانست و گفت : بازرسي بر چارتر كنندگان هم بايد به جد سپريدن گيرد .

وي دليل افزايش قيمت بليت را كم شدن تعداد پرواز ها عنوان كرد و افزود: وقتي تعداد رهسپار بيش از ناوگان هوايي باشد فقط پرواز فوق العاده مي تواند نرخ ها را تعديل كند.

 

حوزه گردشگري نيازمند برنامه اي مدون

اين استاد دانشگاه ،حوزه گردشگري را نيازمند برنامه اي مدون و جامع دانست و گفت: در اين گستره عوامل گوناگون دخيل و چون رشته به هم متصل هستند ، ارتقا حوزه توريسم نيازمند همكاري تمامي بخش هاست.

وي در خصوص نرخ پائين برخي تورهاي بيگانه در سنجش با قيمت بالاي بليت سفر به اين دهكده  گفت : سفر ارزان و مقايسه بها نمي تواند عاملي براي انتخاب مقصد سفر باشد ، منظور از سفر ، نوع و كيفيت خدماتي است كه دريافت مي كنيم .

اطهري با پافشاري براينكه براي جذب توريست بيشتر بايد خدمات را ارتقا داد و به آن جاذبه و تنوع بخشيد گفت: توجه به اين نكات عاملي براي چشم وهمچشمي و برپايي تمايل و دليل در رهسپار براي سفر به كيش خواهد بود.

وي تصريح كرد: اينكه فقط بازرسي كنيم تا بليت گران نشود راه خروج از بحران نيست ، بسياري از مقاصد گردشگري هر ساله 20 الي 30 درصد به جاذبه هاي گردشگري خويش اضافه مي كنند.

اطهري بر دسته بندي مسافران و گردشگران بر حسب نوع سلايق و در ضمن شناسايي هر چه اغلب طرفيت ها و مزيت هاي مذهب در درون و بيرون كشور پافشاري كرد و گفت: اين بخش بندي بايد بر بنياد گنجايش هاي تاريخي ، طبيعي ، سلامت ، دانشگاهي چهره گيرد.

وي در پايان بر جاسازي يك برنامه مدون بر بنياد منظره پافشاري كرد و گفت : كشورهاي ناحيه هر سال در حال ارتقا و افزايش دادن كيفيت خدمات خويش هستند ، ما نيازمنديم براي ساليان آينده طرحي عملياتي داشته باشيم كه اجراي ضمانت آن، بازرسي جدي باشد ، تك محوري فعاليت كردن خروجي مثبتي نخواهد داشت .

با پروا به تقريبا  شدن به روزهاي نهايي تعطيلات تابستاني در روزهاي اخير شاهد افزايش بها هاي بليت هواپيما در مسير كيش تا بيش از هفت ميليون ريال بوديم.

مطالب مرتبط:

تور كيش تابستان 96 

تور كيش تير 96 

تور كيش مرداد 96 

تور كيش شهريور 96

تور كيش پاييز 96 

تور كيش مهر 96 

تور كيش آبان 96

تور كيش آذر 96 

تور كيش زمستان 96

تور كيش دي 96

تور كيش بهمن 96 

تور كيش اسفند 96 

تور كيش نوروز 97 

تور كيش از شيراز

تور كيش از اصفهان

تور كيش از تبريز

تور كيش از مشهد

تور كيش از كرمانشاه

قيمت تور كيش 

رزرو تور كيش

تور ارزان كيش 

تور لحظه آخري كيش 

بهترين قيمت تور كيش


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۱۹:۵۱ توسط:هاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :