تور تايلند تور تايلند .

تور تايلند

جاذبه هاي گردشگري آنتاليا تركيه

شهر شني آنتاليا

شهر شني آنتاليا يك جشنواره بين المللي مجسمه سازي با ماسه در ساحل زيبا لارا است. اين شهر شني از بزرگترين پارك شني دنياست كه از لحاظ اندازه مجسمه‌ها و گستره محل برگزاري آن به آمار مي رود. اين شهر در زميني به مساحت 7 هزار مترمربع است كه  داراي 10 هزار تن شن مي باشد.هنرمندان با ماسه ها و شن هاي ساحلي تنديس هاي غول تنديس زيبايي مي سازند كه هر بيننده اي را شگفت زده مي كند. ساخت مجسمه‌ها در هر دوره محيط موضوعي خاص صورت مي‌گيرد. هشتمين دوره جشنواره سرزمين شني آنتاليا با موضوع امپراتوري‌ها  بود. هر ساله اين جشنواره از ماه مي آغاز شده و تا 30 نوامبر ادامه خواهد داشت. دو دوره از اين جشنواره به بازسازي فيلم‌هاي هاليوودي وابستگي داشت. در اين دوره 25 مجسمه‌ساز از 12 كشور مختلف براي جان دادن به امپراتوري‌هايي كه اسم خويش را در كتاب‌هاي تاريخ عالم حك كرده‌اند در سواحل لارا آمده اند.

بسياري از نام‌هاي افسانه‌اي تاريخ مشابه هانيبال، سلطان سليمان، كاترين بزرگ و چنگيز خان مغول را مي‌توان در اين جشنواره ديد. هنرمندان از روش هاي سنتي آب و ماسه براي ساخت اين مجسمه هاي غول آسا استفاده كنند. بازديد براي گردشگران تور آنتاليا از شهر شني بين ساعات ۱۰:۰۰ الي 23:00 مي باشد. نورپردازي شب‌هاي جشنواره نيز لايه‌اي ديگر به زيبايي آن مي‌افزايد. هزينه بليط اين مجموعه براي بزرگسالان  ۸ لير و براي خردسالان 4 لير است. گردشگران تور آنتاليا مي توانند لحظات خوشي را در اين پارك شني سپري كنند.

 

 پارك آكتور آنتاليا

پارك آكتور آنتاليا در نزديكي ساحل كنيالتي در مركز شهر آنتاليا قرار دارد. پارك آكتور يكي از بزرگترين پارك هاي تفريحي است كه در سال 1990 ساخته شد.لوناپارك در سال ۱۹۹۷ ، درست روبروي مركز خريد ميگروس كه يكي از مهم ترين مراكز خريد آنتالياست ، افتتاح شده و هر سال در حال بروز شدن و اضافه كردن وسايل بازي جديد مي باشد. اين شهربازي داراي انواع وسايل بازي است كه متناسب با همه گروه سني مي باشد.آدرنالين مكس يكي از وسيله هاي مهيج اين پارك است كه مردم به صورت دايره وار مي ايستند و آنها را ميچرخاند و همه باهم جيغ مي كشند !!  اختاپوس ، ماشين سواري ، ترامپولين ، قلعه فنري ، گوندولا سواري و انواع بازي هاي مهيج براي تمام گروه سني فراهم شده است . قطار روح براي كودكان جذاب و سرگرم كننده مي باشد . كارتينگ اما براي همه سنين جذاب است . اتاق بازي هاي كامپيوتري ، فوتبال دستي، هاكي نيز وجود دارد و البته زمين هايي براي بازي كودكان وجود دارد و شما هم مي توانيد بر روي صندلي هاي پارك استراحت كنيد .

اين پارك داراي يك سينماي ۵ بعدي ست . وقتي بر صندلي هاي اين سينما مي نشينيد انگار سوار يك قطار شده ايد و به بازديد از مقبره و بناهاي باستاني مصر ميرويد. اين سينماي ۵ بعدي براي اكثر بازديد كنندگان تور آنتاليا جذاب مي باشد. در شهربازي اكتور لوناپارك مي توانيد سوار چرخ و فلك غول آسا شويد و از بالاي آن  شهر زيباي آنتاليا را مشاهده كنيد. هزينه بليط به ازاي هر 10 بازي 30 لير مي باشد.

غار كاراجا آنتاليا

غار كاراجا آنتاليا در درياي سياه قرار دارد و اين غار در ماه آوريل باز و در ماه نوامبر بسته مي شود. در طول اين مدت غار درآمدي بيشتر از ۲۰۰۰۰۰ لير تركيه را داراست و گردشگران تور آنتاليا بسياري در اين فصل از اين غار بازديد مي كنند.غار كاراجا در شرق درياي سياه قرار دارد و به يكي از جاذبه هاي توريستي مهم تركيه به مدت 15 سال انتخاب شده است.اين غار باعث شده تا بسياري از بازديدكنندگان اين غار مسيري را پياده روي كنند. غار كاراجا در بقيه ماه هاي سال تعطيل مي باشد. غار كاراجا در 17 كيلومتري شمال غرب منطقه ******antas واقع شده است. طول اين غار 105 متر، شامل ساختارهاي آهك، استالاكتيت و استالاگميت است كه در مدت 30000 سال شكل گرفته و شامل سنگ هايي با عمر 145 ميليون سال مي باشد، درامدي 216000 لير تركيه را در اين سال به ارمغان آورده است. اين غار در 15 نوامبر به طور معمول به پايان ميرسد و دوباره در 15 آوريل براي گردشگران باز خواهد شد. در داخل غار ميزان اكسيژن 25 درصد است كه اين منطقع گردشگري براي افرادي كه داراي بيماري هاي تنفسي و آسم مي باشند مناسب است.

اين مسيرها به گونه اي ساخته شده اند تا براي حركت گردشگران مناسب و در آن ها احساس راحتي داشته باشند. علاوه بر اين، امكانات رفاهي همچون محل اقامت و رستوران هايي در اطراف غار ساخته شده تا مسافران تور آنتاليا بيش از پيش احساس راحتي نمايند.

ساحل اليمپوس آنتاليا

 ساحل اليمپوس آنتاليا در شهر باستاني ليكيا بود و در 80 كيلومتري جنوب غربي آنتاليا قرار دارد. ساحل اليمپوس در يك دره در نزديكي ساحل واقع شده است. قسمتي از منطقه باستاني پاسه ليس و ايدروس بخشي از پارك ملي بيداغلاري منطقه اليمپوس است. ساحل اليمپوس حدود 15 كيلومتري شهر اليمپوس قرار دارد. ساحل اليمپوس تشكيل شده از فضاي سبز، درختان انگور وحشي، درختان سرخ مايل به قرمز، كاج هاي بلند، انجيرهاي وحشي، خرزهره و سنبل پراكنده است. در 7 كيلومتري بزرگراه اصلي در بين جنگل هاي صنوبر و باغ مركبات و مزارع كشاورزان قرار گرفته است. اما براي موزه هاي باستان شناسي در داخل شهر قرار دارند اين موزه ها بين آدرسان و كمر است. پس از عبور از پاسه ليس – جاده قوملوجا نيز جاده ساحل اليمپوس را نشان مي دهد. ساحل اليمپوس در قرن 2 قبل از ميلاد يافت شد و در قرن 6 ميلادي خالي مي باشد و اين ساحل در قرن 15 ميلادي رها شده است. ساحل اليمپوس يكي از قديمي ترين ساحل است و بطور مصنوعي حفظ شده است. نيازي به يك راهنما در مورد اطلاعات تاريخي سفر به اليمپوس نيست. اين ساحل در قر ن 17 به يك مكان گردشگري تبديل شد، در اين شهر بندر باستاني اليمپوس متعلق به يكي ار اعضاي فدراسيون لسيايي در زمان ليكيا بوده است. زلالي آب در سواحل اليمپوس به حدي است كه هنگام قايق سواري،شن هاي كف آن را كه در عمق 7-8 متري دريا قرار دارد.از آنجا كه ثروت منطقه Olympos سه كرسي در فدراسيون بود. شهر لسيايي مهم توسط استرابن قرن 2 قبل از ميلاد بود.ساحل ها در نزديكي يكديگر هستند و با يكديگر 15 دقيقه فاصله دارند. در ساحل اليمپوس امكانات رفاهي و تفريحي از جمله هتل، رستوران، مراكز خريد و... وجود دارد. گردشگران تور آنتاليا در ساحل اليمپوس لحضات خوشي را سپري مي كنند.

پارك ملي كوپرولو كانيون آنتاليا

پارك ملي كوپرولو كانيون آنتاليا يكي از زيبائي هاي طبيعي در يك دره حاصلخيز واقع شده است. اين پارك در زميني به مساحت 365 كيلومتر در منطقه ماناوگات آنتاليا  واقع شده است. اين پارك تا شهر آنتاليا 100 كيلومتر فاصله داردپارك كوپرولو كانيون يكي از جاذبه هاي گردشگري آنتاليا است كه گونه هاي مختلف گياهي و حيواني را در خود جاي داده و با زيبائي هاي چشم نواز و نقطه نظر هاي خيره كننده سالانه ميزبان گردشگران تور آنتاليا بسياري از اقصي نقاط دنيا مي باشد . اين پارك ملي حائز ناحيه جنگلي وسيع است و رودخانه كوپرولو در آن جريان دارد در واقع اين ناحيه از محبوبيت بي اندازه اي در بين دوستداران ماجراجويي و كارهاي مهيج برخوردار است .

پارك طبيعي دره كوپرولو آنتاليا در شمال شرقي اين شهر  نزديك به 44 سال پيش در 1973 ميلادي واقع شده است. دره كوپرولو كه از جاذبه هاي گردشگري آنتاليا محسوب مي شود كه در  14 كيلومتر در راستا رودخانه كوپرولو راستا يافته با 400 متر عمق در برخي نقاط از عميق ترين دره هاي تركيه محسوب مي گردد.پوشش گياهي اين ناحيه از كاج ، سرو و سدر برپايي شده و از دسته حيواناتي كه در اين منطقه حيات مي كنند مي توان به آهو ، بز كوهي ، خرس ، روباه ، گرگ و خرگوش اشاره كرد . ضمنا در رودخانه اين دره نيز تعداد زيادي قزل آلا وجود دارد .

 

مطالب مرتبط:

  تور آنتاليا تابستان 96

تور آنتاليا تير 96  

تور آنتاليا مرداد 96   

تور آنتاليا شهريور 96  

  تور آنتاليا پاييز 96

  تور آنتاليا مهر 96 

تور آنتاليا آبان 96  

تور آنتاليا آذر 96 

تور آنتاليا زمستان 96

تور آنتاليا دي 96

تور آنتاليا بهمن 96

تور آنتاليا اسفند 96

تور آنتاليا نوروز 97  

تور آنتاليا از شيراز

تور آنتاليا از اصفهان

تور آنتاليا از مشهد

تور آنتاليا از كرمانشاه

تور آنتاليا از تبريز

قيمت تور آنتاليا 

تور ارزان آنتاليا  

لحظه آخري تور آنتاليا

بهترين قيمت تور آنتاليا


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۱۲:۰۰:۳۴ توسط:هاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :