تور تايلند تور تايلند .

تور تايلند

جاذبه هاي گردشگري مشهد

سد دوستي مشهد

يكي از مهم ترين تفريحات مشهد،جاذبه هاي طبيعي آن است كه مي توانيد به وفور در شهرهاي اطراف شاهد آن باشيد چرا كه گردش و تفريح در شهرهاي همجوار مشهد بوده و اين شهرها ديدني ها و تفريحات متنوعي دارند.وجود درياچه ها و رودخانه هاي زيبا ،سرسبزي طبيعت مشهد را دو چندان كرده است،يكي از اين درياچه هاي زيبا درياچه دوستي بوده كه پشت سد دوستي مشهد، واقع شده است.

سد دوستي مشهد در مرز ايران و تركمنستان و بر روي رودخانه مرزي هريرود در 75 كيلومتري شهرستان سرخس در شمال شرق خراسان رضوي احداث شده است. اين سد مشهد از نوع خاكي با هسته رسي به ارتفاع 78 متر، طول تاج 655 و عرض تاج 15 متر مي‌باشد.مخزن اين سد نيز داراي گنجايش 1250 ميليون مترمكعب مي‌باشد.عمليات اجرايي ساخت اين سد كه با همكاري مشترك ايران و تركمنستان ساخته شده، در سال 1379 آغاز و در فروردين سال 1384 به بهره‌برداري رسيده است.نام اين سد بر اساس مفهوم دوستي و مودت، به نام «دوستي» انتخاب شده است.

جهت رزرو وخريد تور مشهد و اطمينان حاصل كردن از بهترين قيمت ها با بخش فروشتماس حاصل فرماييد.

 

 

طبيعت اسفجير مشهد

طبيعت اسفجير مشهد كه در فاصله 200 كيلومتري شهر مشهد واقع شده،داراي آب و هوايي معتدل مي باشد. يكي از ويژگي هاي بارز اين منطقه،وجود تاكستان هاي فراوان است كه مسافران تور مشهد ميتوانند از اين طبيعت زيبا بهره مند شوند. اسفجير روستايي است كه به دليل داشتن آب فراوان، از باغات و مزارع پرباري برخوردار بوده است. پس از گذر از روستا و با حدود يك ساعت پياده روي در كنار رودخانه به ميان دره اي با ديواره هاي بسيار بلند وارد مي شويد كه با ادامه اين مسير به محوطه زيباي آبشار اسفجير خواهيد رسيد، ديواره هايي به ارتفاع بالاي دويست متر كه از زير آنها آبي زلال جاري است. گذشتن از آبشار اسفجير بدون داشتن امكانات حرفه اي كوهنوردي تقريبا محال است. در ادامه مسير نيز آبشارهاي كوچك و بزرگ و طبيعتي منحصربه فرد از انواع گياهان و حيوانات هر بيننده اي را مسحور خود مي كند. صخره هاي سنگي كه آب از ميان آنها به صورت لوله مانند فوران مي كند و وجود افعي هاي بزرگ و بي دم، از تعاريف اهالي از طبيعت پشت آبشار بود.در واقع طبيعت بكر اين منطقه براي مسافران تور مشهد بسيار جذاب و خاطره انگيز خواهد بود.

جهت رزرو و خريد تور مشهد و اطمينان حاصل كردن از بهترين قيمت ها با بخش فروشتماس حاصل فرماييد.

 

 

روستاي دهبار مشهد

 

درباره روستاي دهبار مشهد:

روستاي دهبار مشهد در فاصله ۱۴ كيلومتري طرقبه و در دامنه رشته كوه هاي بينالود واقع شده است.از خصوصيات و ويژگيهاي اصلي اين روستا طبيعتي زيبا و بكر و آب و هوايي تميز و سرشار از اكسيژن و آبهايي خوش طعم و گوارا و همچنين مردماني خونگرم و با نشاط و مهمان نواز است.براي رسيدن به اين روستا بعد از گذر از طرقبه مشهد بايد به سمت جاغرق از اولين سه راهي سمت چپ به سمت روستاي طرقدر رفت.پس از گذر از روستاي طرقدر و عبور از كنار پروژه بزرگ ارغوان و سپس رسيدن به دو راهي دهبار – كلاته آهن ٬ مسير سمت راست را انتخاب كرده و پس از طي مسيري زيبا و كوهستاني به روستاي دهبار  مي رسيد.اين مسير از دوراهي كلاته آهن تا خود روستاي دهبار آسفالت است.شما مسافران تور مشهد مي توانيد با بازديد از طبيعت بكر و زيباي روستاي دهبار اوقات خوب و لذت بخشي را در اين مكان زيبا سپري كنيد.

 

جهت رزرو وخريد تور مشهد و اطمينان حاصل كردن از بهترين قيمت ها با بخش فروشتماس حاصل فرماييد.

روستاي دهسرخ مشهد

 

درباره روستاي دهسرخ مشهد:

روستاي دهسرخ در 45 كيلومتري جاده مشهد و در 17كيلومتري شهر ملك آباد در مسير عبور امام رضا (ع) از نيشابور به سمت توس قرار گرفته و متبرك به قدوم حضرت علي ابن موسي الرضا نيز مي باشد.قدمت اين روستا بيش از 2 هزار سال بوده و در حال حاضر جمعيتي بالغ بر 1000 نفر دارد. از ابوالصلت نقل است كه وقتي امام رضا (ع) به دهسرخ رسيده و نزد مأمون رفتند،مردم گفتند: يابن رسول الله ظهر شده نماز نمي خوانيد،سپس فرو آمد و آب طلب كرد كه آنها گفتند آب همراه نداريم.بنابراين حضرت به دست مبارك خود زمين را كاويد و آنقدر از آن آب جوشيد كه آن حضرت و هر كس كه با آن حضرت بود وضو گرفتند و اثرش تا امروز باقي مانده است كه در حال حاضر مؤمنان و شيفتگان آن حضرت از اين آب به عنوان شفا و تبرك استفاده مي نمايند و باعث شفاي بيماران بسياري نيز شده است.اين چشمه نام زمزم رضوي را به خود اختصاص داده است.نزديك اين چشمه مكاني به نام مصلاي امام وجود داشته كه محل نماز خواندن امام رضا (ع) و ياران ايشان بوده است.البته لازم به ذكر است كه اين مصلا حدود يك متر بالاتر از سطح زمين قرار گرفته كه مردم آن اين پديده را معجزه اي مي پندارند كه اين محل را از زمينهاي اطراف مصلا متمايز ساخته است.همچنين در فاصله 300 متري چشمه و مصلاي امام رضا،مرقد مطهر امامزاده سيد عبد العزيز از نوادگان سيد الساجدين امام العارفين حضرت علي ابن حسين (ع)،واقع شده است كه اخيرا بازسازي آن انجام شده و مسافران تور مشهد را مجذوب خود ساخته است.در واقع اين بقعه مطهر در بلنداي روستا قرار گرفته و چشم انداز بسيار زيبايي به طبيعت داشته است.

 

جهت رزرو و خريد تور مشهد و اطمينان حاصل كردن از بهترين قيمت ها با بخش فروشتماس حاصل فرماييد.

روستاي ازغد مشهد

 

درباره روستاي ازغد مشهد:

روستاي ازغد مشهد يكي از روستاهاي زيبا و بكر در منطقه طرقبه و  در دامنه رشته كوههاي بينالود مي باشد كه به خاطر داشتن آثار تاريخي مانند درب مسجد با قدمت زياد،درخت چنار قديمي، حمام و مدرسه علميه و قبرستان قديمي در كنار دره هاي سرسبز ، آب فراوان، رويش گياهان متنوع و عطراگين هميشه مورد توجه مسافران تور مشهد،گردشگران و كوهنوردان و نيز دوستداران طبيعت قرار گرفته است.اين روستا در فاصله ۲۴ كيلومتري طرقبه واقع شده و داراي ۱۴۰ خانوار و ۴۴۷ نفر جمعيت مي باشد.بيشترين اهميت اين روستا به دليل داشتن پيشينه تاريخي و قديمي آن بوده است.

 

جهت رزرو و خريد تور مشهد و اطمينان حاصل كردن از بهترين قيمت ها با بخش فروشتماس حاصل فرماييد.

مطالب مرتبط:

تور مشهد بهار 96

تور مشهد ارديبهشت 96

تور مشهد خرداد 96

تور مشهد تابستان 96

تور مشهد از شيراز

تور مشهد از تبريز

تور مشهد از اصفهان

 

تور مشهد از كرمانشاه


برچسب: جاذبه هاي گردشگري مشهد، بهترين جاذبه هاي گردشگري مشهد، مكان هاي گردشگري مشهد، جاذبه هاي ديدني مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۴۵:۳۳ توسط:هاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :