تور تايلند تور تايلند .

تور تايلند

جاذبه هاي گردشگري روسيه

كليساي جامع سنت باسيل روسيه

از زيبا ترين و بهترين جاذبه هاي گردشگري روسيه كليساي جامع سنت باسيل است كه در ميدان سرخ قرار گرفته است.كليساي جامع سنت باسيل روسيه داراي هشت كليسا با گنبد هاي افسانه اي و رنگارنگ بسيار زيبا، دور تا دور كليساي چادري شكل مركزي حلقه زده اند.  درر سال 1552 همزمان با پيروزي نيروهاي روسيه به فرماندهي ايوان مخوف بر تاتارها در جبهه شرقي ، ساخت اين كليسا به افتخار اين  پيروزيي آغاز شد در آن زمان تزار دستور ساخت اين بنا را داد كه براي ساخت آن بهترين معماران دنيا گرد هم آمدند و اين بناي عظيم را ساختند وو پس از اتمام كار تزار آنه را به خوبي تشويق كرد و از آنها پرسيد كه آيا مي توانند بنايي مانند آن را دوباره بسازند كه معماران كه خوشحال شدند گفتند بله مي توانيم, تزار دستور داد كه چشمان تمامي آنها را در بياورند تا هرگز ديگر نتوانند بنايي مانند آن را بسازند و آن بنا هميشه يگانه باقي بماند ولي ۳۰۰ سال بعد يك كليساي ديگر شبيه به همين كليسا در شهر سنت پيترز بورگ يا همان لنين گراد ساخته شد. كليساي سن باسيل روسيه بر روي بلندي ساخته شده است تا از هر سو در ديد باشد. و از موقعيت استراتژيكي خوبي برخوردار  مي باشد. هر ساله جشنن هاي ملي و روز سال نو و مراسم رسمي كشوري در محوطه اين كليسا يا همان كرملين برگزار مي شود. مسافرانتور روسيه مي توانندد  لحظات خوبي را با رفتن به اين مكان سپري كنند.

كليساي كازان سنت پترزبورگ روسيه

از جاذبه هاي گردشگري خوب روسيه كليساي زيباي كازان سنت پترزبورگ روسيه است. اين كليسا توسط معمار روسي به خاطر پيروزي بر ناپلئون بناپارت ساخته شده است. كليساي كازان سنت پترزبورگ روسيه داراي يك باغ كوچك و چشمه مركزي بسيار زيبا دارد كه توجهه بسياري از مسافران تور روسيه را به خود جلب كرده است. .مبارز معروف روسي فيلدمارشال ميخائيل كوتوزوف در داخل كليسا به خاكك سپرده شده و  پرچم هاي ارتش مغلوب،كليد شهرهاي آزاد شده توسط ارتش روس و همچنين غنايم جنگي در اين كليسا نگهداري مي شود. دربب برنز بزرگ كليساي جامع يكي از سه نسخه از درب اصلي از تعميد در فلورانس، ايتاليا هستند. در سال1929 بلشويك ها دربهاي كليساي جامع را بستند و از سال 1932 توسط طرفدار ماركسيست با عنوان "موزه تاريخ دين و الحاد" بازگشايي شد كه مجموعه اي از هنرهاي تاريخ ديني و ضدديني با اهداف تبليغات ضد مذهبي به شكل موزه در كليسا به نمايش در آمد. مسافران تور روسيه با رفتن به آنجا مي توانندد  زمان خوبي را سپري كنند.

كاخ پترگوف روسيه

كاخ پترگوف روسيه يكي از بي نظيرترين پارك ها، كاخها و نمادهاي معماري مجلل و بزرگ قرنهاي 18 و 19 ميلادي مي باشد اين كاخ زيبا  و مجلل داراي بيش از صد فوارۀ گوناگون و بيش از صد مجسمه زيبا و نمادين مي باشد. طراحي كاخ پترگوف روسيه به دستور پترر كبير طراحي و محل احداث كاخ اصلي، طرح پارك و ساختمانهاي ديگر آن بوده است. فواره هاي پترگف به علت ساختار هيدروتكنيكي منحصر بفرد شهرت زيادي در جهان دارد. نماي شمالي كاخ مشرف به دريا و پارك مي باشد. در مركز اين فضاي متقارن كاسكاد بزرگ مي باشد كه آرايش مجسمه ها حكايت از پيروزي روسيه بر سوئديها در زمان پتر كبير بوده است. وسيع ترين سالن كاخ سالن تخت سلطنتي مي باشد كه بيش از سيصد متر مربع مساحت دارد و داراي چندين تابلوي زيبا مي باشد.اين كاخ با شكوه و مجلل جز پر طرفدارترين جاذبه هاي گردشگري روسيه بين گردشگران تور روسيه مي باشد.

ميدان سرخ مسكو روسيه

ميدان سرخ مسكو روسيه يك ميدان در مسكو است كه در آن كاخ كرملين و كليساي جامع سنت باسيل قرار گرفته اند و طول اين ميدان 695 متر و عرض آن 1333 متر مي باشد.بسياري از خيابان‌ هاي اصلي مسكو به اين ميدان منتهي شده اند, اين امر به گونه‌اي است كهه ميدان سرخ ,ميدان مركزي مسكو و گاهي كل روسيه به حساب مي آيد. علاوه بر اين ها، ميدان سرخ محل اجراي كنسرت‌ هاي بسيار بزرگگ نيز مي باشد.  همچنين آرامگاه لنين نيز در اين ميدان واقع شده است.هيچ مكاني در روسيه نمي‌تواند به زيبايي ميدان سرخ، پهناوري جغرافياييي و عظمت تاريخي مسكو و روسيه را به تصوير بكشد. در واقع ميدان سرخ قلب مسكو نيز ناميده مي‌شود. اين ميدان از چهار طرف توسط كاخ كرملين، بازار بزرگ GUM، موزه تاريخ ملي، و كليساي سنت باسيل احاطه‌ شده است.گردشگران تور روسيه مي توانند با بازديد از اينن  مكان تاريخي سفري  خوب و به ياد ماندني را تجربه نمايند.

جهت رزرو و خريد تور روسيه و اطمينان حاصل كردن از بهترين قيمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرماييد.

كليساي عيسي منجي روسيه

كليساي عيسي منجي روسيه مجاور ميدان سرخ و جنوب غربي كاخ كرملين در خيابان كروپاتكينسكي ،در ساحل شمال رودخانه موسكوا روسيهواقع شده است كه ارتفاع آن 103 متر و قطر بزرگ ترين گنبد آن 25/55 متر مي باشد.مساحت اين كليسا به اندازه پذيرش 100 هزار نفرر و بلندترين كليساي ارتدكس مسيحي در جهان بوده است.نام ديگر اين كليسا نيز كليساي ناجي است.در واقع اين كليسا را به شكرانه‌ي پيروزي روسيه بر ناپلئون در بين سال‌هاي ۱۸۳۹ تا ۱۸۸۳ساخته‌ اند.مسافران تور روسيهميتوانند از اين مكان بازديد كرده و از زيبايي هاي آن لذت ببرند.

در سال 1930 استالين تصميم گرفت كليساي عيسي منجي را خراب كند و به جاي آن كاخ شوراها را بنا كند . از نظر او اين كاخ بايد تبديل به مركز سياسي و اجتماعي مسكو ، كل اتحاد شوروي و نماد عظمت دوران سوسياليسم ميشد. طرح ساختمان بنايي به ارتفاع 400 متر بود كه در بالاي آن مجسمه اي 100 متري از لنين قرار مي گرفت كه مثل مجسمه آزادي در نيويورك،داخل آن نيز قابل استفاده ميشد.به همين خاطر در سال 1931 تزئينات داخلي كليسا را جمع آوري كرده و كل كليسا را منفجر كردند كه كليسا به طور كامل تخريب شد.اما ماجرا طور ديگري رقم خورد،با شروع جنگ جهاني دوم و سپس مرگ استالين ساخت كاخ شوراها نيز متوقف شد و آن مكان تنها به عنوان خرابه اي باقي ماند.هرچند مدتي در اين مكان استخري نيز احداث شد اما آن نيز عمر زيادي نداشت. در نهايت بعد از سال ها و همزمان با سقوط حكومت كمونيستي ،شهردار مسكو در سال 1992 مجددا دستور ساخت كليساي قديمي را دقيقا با همان طرح و شكل و در همان مكان قديمي داد و سرانجام پس از گذشت 8 سال در 19 آگوست 2000 كليساي عيسي منجي روسيه دوباره ساخته و وقف اعمال عبادي و معنوي شد.

جهت رزرو و خريد تور روسيه و اطمينان حاصل كردن از بهترين قيمت ها با بخش فروش تماس حاصل فرماييد.

مطالب مرتبط:

تور روسيه نوروز 96

تور روسيه بهار 96

تور روسيه فروردين 96

تور روسيه ارديبهشت 96

تور روسيه خرداد 96

تور روسيه تابستان 96

تور روسيه از شيراز

تور روسيه از تبريز

تور روسيه از اصفهان

تور روسيه از كرمانشاه

تور روسيه از مشهد


برچسب: جاذبه هاي گردشگري روسيه، بهترين جاذبه هاي گردشگري روسيه، مكان هاي گردشگري روسيه، جاذبه هاي ديدني و گردشگري روسيه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۳۸:۲۹ توسط:هاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :